Održivost

Kao pionir u području održivosti, Henkel želi stvarati nova rješenja za napredak održivog razvoja te odgovorno i ekonomski uspješno razvijati svoje poslovanje. To nadilazi sve naše aktivnosti kompanije – duž cijelog vrijednosnog lanca.




Strateški okvir za ostvarivanje ambicije održivog poslovanja 2030+

Strategija održivosti društva Henkel izravan je odraz predanosti kompanije „Svrhovitom rastu”. Predani smo stvaranju više vrijednosti za naše dionike, razvijanju odgovornog i uspješnog poslovanja te razvijanju naše vodeće uloge u održivom razvoju.

Naša strategija održivosti obuhvaća provođenje naših ambicija u okviru konkretnih mjera i projekata. U sklopu našeg Strateškog okvira za ostvarivanje ambicije održivog poslovanja 2030+ razvili smo dugoročne ambicije u okviru tri dimenzije: Regenerativni planet, Uspješne zajednice i Partner od povjerenja.

Ciljevi i ambicije

Sljedeći pregled prikazuje odabir glavnih ambicija i ciljeva za unapređenje naše transformacije održivosti.

1 Excluding products where ingredients or residue may affect recyclability or pollute recycling streams.
2 Change in value among others due to adjusted calculation methodology.

Obnovljiv planet

Na putu smo prema ekološkoj transformaciji našeg poslovnog modela. Kako bismo ostvarili tu ambiciju, namjeravamo transformirati naše procese, proizvode i uporabu sirovina u smjeru klimatski neutralne budućnosti uz učinkovitu uporabu resursa. Usredotočeni smo na mjere ublažavanja klimatskih promjena, funkcionalno kružno gospodarstvo te zaštitu prirode i biološke raznolikosti.

Klima

Postati klimatski neutralno poduzeće dekarbonizacijom našeg poslovanja i sirovina.

  • Na putu prema toj ambiciji težimo ostvariti svoj cilj od 65 postotnog smanjenja ugljičnog otiska u našim pogonima do 2025. u usporedbi s početnom godinom 2010. Do kraja 2023. godine uspjeli smo smanjiti emisiju CO2 za 61 posto po toni proizvoda (u usporedbi s 2010.).
  • Nastavljamo put prema našem postojećem cilju da 100 posto električne energije koju kupimo za proizvodnju bude iz obnovljivih izvora do 2030. Danas Henkel već upotrebljava 89 posto električne energije iz obnovljivih izvora. Istodobno kontinuirano poboljšavamo svoju energetsku učinkovitost.
  • Također želimo smanjiti otisak sirovina i ambalaže koju upotrebljavamo za 30 posto do 2030. u usporedbi s početnom godinom 2017. U 2023. već smo ostvarili smanjenje od 17 posto.
  • Povrh toga, želimo odrediti plan za ostvarivanje nulte stope emisije za emisije iz opsega 3
  • Usto, želimo iskoristiti potencijal naših brendova i tehnologije te uštedjeti 100 milijuna metričkih tona CO2 u razdoblju od deset godina, od 2016. do 2025. zajedno s našim kupcima, potrošačima i dobavljačima.
  • Predani smo održivoj nabavi naših sirovina, a ne putem krčenja šume. Naš je cilj spriječiti krčenja primarnih i sekundarnih šuma sa značajnom ekološkom vrijednosti.
  • Jedan od naših ciljeva do 2025. koji se odnosi na palmino ulje jest osigurati da se 100 posto ulja za naše potrebe dobiva iz izvora čije je odgovorno nabavljanje certificirano ili potvrđeno vanjskom evaluacijom. U poslovnoj godini 2023. 96 posto naše ukupne potražnje za palminim uljem i uljem od palminih koštica, kao i prerađevinama, koje primarno upotrebljava Henkel, nabavili smo u obliku certificiranih sirovina u skladu s modelom bilance mase RSPO-a. 
  • Usto, postavili smo sebi cilj smanjenja potrošnje vode po toni proizvoda za 35 posto do 2025. Do kraja 2023. uštedjeli smo 24 posto.
     

Kružno gospodarstvo

Unaprijediti kružnost našim proizvodima, ambalažama i tehnologijama.

Naše ambicije i ciljevi za ambalažu

  • Do 2025. godine će 100 posto Henkelovog materijala za ambalažu biti dizajnirano za mogućnost recikliranja ili ponovne uporabe*.
  • Cilj nam je smanjiti količinu nereciklirane plastike iz fosilnih izvora u našim proizvodima široke potrošnje za 50 posto do 2025. godine. To ćemo postići povećanjem udjela reciklirane plastike na više od 30 posto i smanjenjem volumena nereciklirane plastike.
  • Želimo kontinuirano pomagati da sav ambalažni otpad bude pravilno odložen i recikliran, čime se sprječava njegov ulazak u okoliš. Kako bismo to postigli, podupiremo inicijative za prikupljanje i recikliranje otpada. Ulažemo u inovativna rješenja i tehnologije koje podržavaju poboljšanu infrastrukturu i informacije potrošačima kako bismo potaknuli postupak recikliranja.

 

*Osim proizvoda gdje sastojci ili ostaci mogu utjecati na mogućnost recikliranja ili onečišćenja reciklažnog toka.

Do kraja 2023. godine 87 % ambalaže društva Henkel već je bilo moguće reciklirati ili ponovno upotrijebiti*, a udio reciklirane plastike u ambalaži široke potrošnje iznosio je 19 % na globalnoj razini.

Inicijative i partnerstva

Napredak prema održivosti na polju ambalaže moguć je samo ako tvrtke duž cijelog lanca vrijednosti rade zajedno. Stoga je Henkel uključen u razna partnerstva i međuindustrijske inicijative. Nekoliko primjera:

  • Sudjelujemo u inicijativi Nova plastična ekonomija fondacije Ellen MacArthur, koja okuplja sudionike kako bi preispitali budućnost plastike i proizveli ideje za poticanje kružnog gospodarstva.
  • U sklopu Akcijske koalicije za smanjenje plastičnog otpada (Plastic Waste Coalition of Action), koja je nastala 2020. u okviru organizacije Consumer Goods Forum (CGF), Henkel zajedno s drugim društvima radi na temelju Zlatnih pravila dizajna s ciljem razvoja kružnog pristupa dizajnu i obradi plastične ambalaže u industriji robe široke potrošnje.
  • Henkel također aktivno podržava „Poslovnu koaliciju za sklapanje Globalnog sporazuma o plastici” koja je dio UN-ovog Sporazuma o onečišćenju plastikom. Zajedno s više od 170 drugih globalnih društava dio smo procesa s više dionika s ciljem sklapanja globalnog sporazuma o održivoj uporabi, oporabi i recikliranju plastike.

Priroda

Zaštita i oporavak biološke raznolikosti, s naglaskom na šume, kopno i vodu, korištenjem obnovljivih sastojaka i zaštitom resursa:

  • Predani smo održivoj nabavi naših sirovina, a ne putem krčenja šume. Naš je cilj spriječiti krčenja primarnih i sekundarnih šuma sa značajnom ekološkom vrijednosti.
  • Jedan od naših ciljeva do 2025. koji se odnosi na palmino ulje jest osigurati da se 100 posto ulja za naše potrebe dobiva iz izvora čije je odgovorno nabavljanje certificirano ili potvrđeno vanjskom evaluacijom. U poslovnoj godini 2023. 96 posto naše ukupne potražnje za palminim uljem i uljem od palminih koštica, kao i prerađevinama, koje primarno upotrebljava Henkel, nabavili smo u obliku certificiranih sirovina u skladu s modelom bilance mase RSPO-a. 
  • Usto, postavili smo sebi cilj smanjenja potrošnje vode po toni proizvoda za 35 posto do 2025. Do kraja 2023. uštedjeli smo 24 posto.
     

Prosperitetne zajednice

Činimo sve što možemo kako bismo pomogli ljudima da bolje žive. Naša društvena odgovornost je promicanje jednakosti, jačanje raznolikosti i poštivanje ljudskih prava. Svojim zaposlenicima nudimo mogućnosti cjeloživotnog učenja te privlačno i dobro radno okruženje. Zalažemo se za društveni napredak i pristup obrazovanju diljem svijeta te pružamo pomoć u hitnim situacijama.

Pravednost

Ojačati raznolikost, jednakost i uključenost, poštovati ljudska prava i poboljšati život ljudima:

  • Uvjereni smo da su raznolikost radne snage te otvorena i zahvalna korporativna kultura važni faktori uspjeha u globaliziranom svijetu.
  • Naš je cilj stalno povećavati omjer žena u društvu na svim razinama te želimo postići ravnopravnost spolova na svim upravljačkim razinama do 2025. Udio žena na rukovodećim pozicijama 2023. iznosio je 39,5 posto.
  • Usto, želimo poboljšati život malim poljoprivrednicima. Od 2013. surađujemo s razvojnom organizacijom Solidaridad na inicijativama u Gani, Hondurasu, Indoneziji, Kolumbiji, Meksiku, Nikaragvi i Nigeriji.
     

Obrazovanje

Podržati doživotno učenje i obrazovanje te motivirati ljude za poduzimanje mjera za održiv razvoj:

  • Želimo poticati predanost naših zaposlenika održivosti i ponuditi im opsežnu obuku kao dio našeg holističkog programa angažmana „Održivost u središtu” (Sustainability at Heart).
  • Usto, predani smo proširenju programa obrazovanja zajednice i volontiranja. U okviru tog nastojanja već smo premašili naš glavni cilj u sklopu kojeg smo željeli utjecati na živote 30 milijuna ljudi do 2030. godine (početna godina 2010.).  
  • Usto, predani smo proširenju programa obrazovanja zajednice i volontiranja. Već smo premašili naš glavni cilj obuhvaćanja 30 milijuna ljudi do 2030. godine kao dio te obveze (početna godina 2010.) u 2022. godini. Od 2010. godine obuhvatili smo više od 30 milijuna ljudi.

Dobrobit

Njegovanje zdravlja i dobrobiti te pomoć u poticanju društvenog napretka:

  • Promoviramo zdravlje i vitalnost naših zaposlenika kako bismo imali agilnu organizaciju s visokom djelotvornošću. Za to se oslanjamo na globalno jednake zdravstvene i sigurnosne standarde te pružanju zdravstvenih i preventivnih programa. Kao ključni cilj naše strategije održivosti, želimo doći do više od 90 posto naših zaposlenika diljem svijeta.
  • Ostajemo usredotočeni na naš dugoročni cilj o nultoj stopi nezgoda i želimo poboljšati našu sigurnost na radu za 60 posto do kraja 2025., u usporedbi s 2010. Taj smo sveobuhvatan cilj postavili kao ključni indikator performansi u našoj novoj strategiji održivosti. U 2023. zabilježili smo 0,7 nezgoda na radu po milijunu sati koji su naši zaposlenici odradili. To je poboljšanje od 42 posto od početne 2010. godine.

Partner od povjerenja

Radimo na temelju naše vrijednosno orijentirane korporativne kulture te našeg znanstvenog i tehnološkog znanja kako bismo poboljšali naše poslovanje uz očuvanje našeg integriteta. Našim kupcima i potrošačima isporučujemo sigurne i najbolje u klasi proizvode i tehnološka rješenja. Održivost integriramo u naš portfelj i naše poslovanje te osiguravamo transparentno izvještavanje o tome našim dionicima.

Performanse

Pouzdano pružanje najboljih proizvodnih performansi u klasi i kemijske sigurnosti kao temelj našeg poslovnog uspjeha: 

  • Naša je ambicija da svaki novi proizvod doprinese održivosti.
  • Naš cilj za 2030. jest utrostručiti stvorenu vrijednost u odnosu na okolišni otisak našeg poslovanja. 

Transparentnost

Integrirati održivost u naše poslovno upravljanje s transparentnim izvještavanjem, objavljivanjem podataka i angažmanom:

  • Jedan od naših ciljeva za palmino ulje u 2025. godini jest uspostaviti potpunu transparentnost i sljedivost palminog ulja (ulja od palminih koštica). U 2023. godini uspjeli smo održati stopu sljedivosti do mlinova na 89 posto i povećati stopu sljedivosti do plantaža na 52 posto u sklopu ankete o transparentnosti naših opskrbnih lanaca u vezi sa sirovinama na bazi palme.
  • Nastojimo izmjeriti održivu transformaciju našeg asortimana proizvoda. Naša poslovna jedinica Ljepila i tehnologije 2023. je objavila revidirane rezultate radi procjene održivosti svog asortimana proizvoda. Naš poslovni sektor Consumer Brands radi na sličnom procesu radi procjene asortimana u području robe široke potrošnje. 
  • U 2023. također smo postigli izvrsne rezultate s ESG ocjenom, uključujući i ocjene koje su nam dodijelili Sustainalytics i EcoVadis, prema kojima je Henkel svrstan u vodećih 1 posto ocjenjivanih društava.
     

Suradnja

Skaliramo utjecaj održivosti zajedno s našim partnerima, što vodi do odgovorne poslovne prakse u našim lancima opskrbe:

  • Naš je trenutačni cilj postići 100 % odgovornu nabavu zajedno s našim partnerima. Otprilike 97 posto našeg obujma nabave u područjima ambalaže, sirovina i ugovorne proizvodnje pokriveno je u sklopu našeg odgovornog postupka nabave.
  • Kao jedan od osnivača industrijske inicijative „Together for Sustainability ” (TfS), Henkel je pridonio razvoju smjernice o ugljičnom otisku proizvoda (PCF) koja dobavljačima i društvima omogućuje da zajednički izračunaju ugljični otisak i na taj način doprinesu dekarbonizaciji kemijske industrije. TfS je 2023. pokrenuo IT platformu koja omogućuje uzlazno dijeljenje PCF-ova.

Video

maxresdefault

Press Releases