04.03.2021.  Dusseldorf / Njemačka

Henkelov osvrt na 30 godina uspješnog održivog razvoja

Snažni rezultati i ambiciozni ciljevi održivosti za 2025.

  • Henkel objavljuje 30. Izvješće o održivosti
  • Snažna poboljšanja u svim dimenzijama održivosti od 2010.
  • Ambiciozni ciljevi za 2025.

Henkel je danas objavio svoje 30. Izvješće o održivosti, u kojem su istaknuta njegova postignuća i napredak u oblasti održivosti.

„Za nas u tvrtki Henkel, održivost nije samo dio naše duge tradicije, već je i sastavni element naše strateške agende za Svrhovit rast. 2010. godine definirali smo svoju dugoročnu Strategiju održivosti i ciljeve sve do 2030. i ponosni smo na napredak koji smo od tada postigli. Postigli smo većinu svojih ciljeva, a neke smo i premašili,“ rekao je Carsten Knobel, Izvršni direktor Henkela. „Kroz održive inovacije našem poslovanju sa potrošačkim i industrijskim proizvodima namjeravamo stvoriti izvanrednu vrijednost kako bismo nadmašili rast naših tržišta, istovremeno ojačavajući naše vodstvo u održivosti.“

„Globalna pandemija u 2020. donijela je mnoge nove izazove. U svakom slučaju, zajedno s našim predanim timovima širom svijeta, uspjeli smo nastaviti provoditi našu agendu održivosti, posebno u pogledu tri glavna područja: postati tvrtka s pozitivnim utjecajem na klimu, omogućiti kružno gospodarstvo i povećati naš pozitivan socijalni utjecaj. Naši rezultirali su važnim postignućima, kako na razini tvrtke tako i na razini našeg cijelog portfelja naših proizvoda i tehnologija,“ rekla je Sylvie Nicol, članica Upravnog odbora Henkela zadužena za ljudske resurse i održivost.

Posvećeni vodstvu u održivosti

Henkel je 2010. definirao dugoročnu strategiju održivosti za razdoblje do 2030. godine koja sadrži specifične ciljeve. Te su se strategije i ciljevi od tada neprestano poboljšavali i dalje proširivali. Temelj ove strategije je ambicija stvoriti više vrijednosti sa manje resursa - kako bi se omogućilo rastućem stanovništvu svijeta istodobno dobar život i smanjenje globalnog otiska.

Protekla 2020. predstavlja srednji rok na putu do 2030. godine. Tijekom proteklog desetljeća Henkel je postigao značajan napredak u svim dimenzijama svoje strategije održivosti: Sveukupno, tvrtka je uspjela smanjiti svoj utjecaj na okoliš za 39 posto unutar tri dimenzije - emisijama CO2, otpadu i vodama - znatno premašujući cilj smanjenja od 30 posto do 2020. Osim toga, smanjenjem globalne stope nesreća za 50 posto, Henkel je postigao svoje sigurnosne ciljeve za 2020. godinu.

30 godina rezultata izvještavanja o održivosti

Henkel je svoje prvo izvješće o održivosti objavio 1992. godine. To Henkel čini jednom od rijetkih tvrtki u ovoj industriji kao i u njemačkom DAX okruženju koje se s ponosom može osvrnuti na 30 godina dosljednog izvještavanja o održivosti. Prvo izvješće nazvano je „Izvješće o okolišu“ i pokrivalo je, između ostalog, Henkelova načela zaštite okoliša. „Od tada su Henkelovo izvještavanje i Strategija održivosti značajno evoluirali. Danas se bavimo širokim spektrom tema važnih za naše dionike i za budući uspjeh našeg poslovanja. Teme se kreću od osiguranja socijalnih i ekoloških standarda u našem opskrbnom lancu, pa sve do kretanja prema postajanju klimatski pozitivne tvrtke”, objasnio je Uwe Bergmann, direktor upravljanja održivošću u Henkelu.

Jasni ciljevi zaštite klime

Kako bi smanjio emisije CO2 i ograničio globalno zagrijavanje, Henkel nastavlja slijediti svoju dugoročnu viziju da postane tvrtka s pozitivnim utjecajem na klimu do 2040. godine.

Tvrtka ima ambiciozni cilj smanjiti emisiju ugljika u svojoj proizvodnji za 65 posto do 2025. godine. Energetska učinkovitost neprestano će se poboljšavati, do 2030. tvrtka će se prebaciti na isključivo električnu energiju iz obnovljivih izvora. U ožujku 2020, Inicijativa za znanstvene ciljeve (SBTI) potvrdila je da Henkelovi ciljevi smanjenja emisija udovoljavaju uvjetima za postizanje ciljeva postavljenih Pariškim klimatskim sporazumom.

Sljedeće postignuće u 2020. godini bilo je sklapanje velikog Ugovora o kupnji virtualne energije (VPPA) u vezi s novom vjetroelektranom u Bi Countryu u Teksasu. To će pokriti 100 posto Henkelove dugotrajne potrošnje električne energije u Sjedinjenim Državama.

Uz to, Henkel želi iskoristiti dalekosežni doseg svojih marki i tehnologija širom svijeta kako bi kupcima, kupcima i dobavljačima pomogao smanjiti emisiju CO2. Budući da su im već omogućili uštedu više od 55 milijuna tona u petogodišnjem razdoblju do 2020. godine, tvrtka nastoji postići cilj od 100 milijuna tona do 2025. godine.

Vidljiv napredak u postizanju ciljeva pakiranja

Henkel također aktivno promovira razvoj kružne ekonomije i radi na provođenju ambicioznih ciljeva pakiranja. Cilj je do 2025. godine reciklirati ili ponovno upotrijebiti 100 posto Henkelove ambalaže.* Do kraja 2020. tvrtka je taj cilj postigla za oko 89 posto svoje ambalaže.

Tvrtka naporno radi na povećanju udjela recikliranih materijala u svojoj ambalaži. Iako mnoge njene marke već nude proizvode s ambalažom izrađenim od recikliranih materijala, tvrtka namjerava povećati udio reciklirane plastike na više od 30 posto za svu potrošačku robu širom svijeta do 2025. godine. Do kraja 2020. taj je udio iznosio oko 15%.

Pozitivan društveni doprinos

Borba protiv socijalnih nejednakosti jedan je od najvećih globalnih izazova našeg vremena. Pandemija koronavirusa pojačala je to, često najteže pogađajući najugroženije. Stoga je borba protiv pandemije bila posebno važan zadatak tijekom 2020. godine. Henkel je značajno proširio svoje aktivnosti hitne pomoći lansirajući globalni program solidarnosti prošle godine. To je u skladu s jednim od šest područja održivosti na koja se Henkel usredotočuje, a to je društveni doprinos.

U tu svrhu tvrtka je naglasila svoju predanost daljnjem širenju svog pozitivnog društvenog utjecaja na zajednice do 2025. godine; kroz 100 posto odgovornu nabavu, zahvaljujući više od 50 000 svojih zaposlenika, obučenih veleposlanika za održivost i pomažući u poboljšanju 20 milijuna života širom svijeta.

Primjer je Henkelova dugogodišnja suradnja s razvojnom organizacijom Solidaridad za potporu malim uzgajivačima palminog ulja u Južnoj Americi, Africi i Aziji. Do danas je već dostigao oko 34 000 malih farmi koje obrađuju oko 305 000 hektara zemlje.


* Isključujući ljepljive proizvode čiji sastojci ili ostaci mogu utjecati na mogućnost recikliranja ili kontaminirati tijekove recikliranja.