Održivost

Kao pionir u području održivosti, Henkel želi stvarati nova rješenja za napredak održivog razvoja te odgovorno i ekonomski uspješno razvijati svoje poslovanje. To nadilazi sve naše aktivnosti kompanije – duž cijelog vrijednosnog lanca.




Strateški okvir za ostvarivanje ambicije održivog poslovanja 2030+

Henkelova strategija održivosti izravan je odraz predanosti kompanije „Svrhovitom rastu“. Predani smo stvaranju više vrijednosti za naše dionike, razvijanju odgovornog i uspješnog poslovanja te stvaranju naše vodeće uloge u održivom razvoju. Naša nova strategija održivosti obuhvaća provođenje naših ambicija konkretnim mjerama i projektima za postizanje praktičnog napretka. S našim Strateškim okvirom za ostvarivanje ambicije održivog poslovanja 2030+, razvili smo nove dugoročne ambicije u okviru tri dimenzije: Obnovljiv planet, Uspješne zajednice i Partner od povjerenja, kako bismo ostvarili daljnji napredak.

Ciljevi i ambicije

Gradimo na uspjesima posljednjih godina i našim srednjoročnim ciljevima do 2025. godine i kasnije. Sljedeći pregled prikazuje odabir glavnih ambicija i ciljeva za unapređenje naše transformacije održivosti.

1 Excluding products where ingredients or residue may affect recyclability or pollute recycling streams.
2 Change in value among others due to adjusted calculation methodology.

Obnovljiv planet

Na putu smo prema ekološkoj transformaciji našeg poslovnog modela. Kako bismo ostvarili tu ambiciju, namjeravamo transformirati naše procese, proizvode i uporabu sirovina u smjeru klimatski neutralne budućnosti uz učinkovitu uporabu resursa. Usredotočeni smo na mjere ublažavanja klimatskih promjena, funkcionalno kružno gospodarstvo te zaštitu prirode i biološke raznolikosti.

Klima

Postati klimatski neutralno poduzeće dekarbonizacijom našeg poslovanja i sirovina.

  • Na putu prema toj ambiciji, i dalje težimo ostvariti svoj cilj od 65 posto smanjenja ugljičnog otiska u našim pogonima do 2025., u usporedbi s početnom 2010.
  • Nastavljamo put prema našem postojećem cilju da 100 posto struje koju kupimo za proizvodnju bude od obnovljivih izvora do 2030. Usporedno, također želimo stalno poboljšavati našu energetsku učinkovitost. Do kraja 2022. Henkel je posve prebacio svoju proizvodnju u 23 države na struju koja je 100 posto obnovljiva. Danas Henkel već koristi 70 posto obnovljive struje
  • Kako bismo postigli pozitivan učinak na klimu u našem poslovanju, planiramo zamijeniti sva goriva koja su nam potrebna za proizvodnju energije na našim lokacijama alternativama s nultom ili smanjenom stopom emisija stakleničkih plinova, poput bioplina ili biomase, najkasnije do 2030. godine.
  • U skladu s našom ambicijom, pogoni će postati klimatski pozitivni u okviru svoje uravnoteženosti ugljika kad treće strane opskrbi viškom energije bez CO2 koji Henkelu neće trebati.
  • Povrh toga, želimo postaviti put od nulte stope za Scope 3 emisije (od izvora do police) u skladu s inicijativom Znanstveno utemeljeni ciljevi.
  • Želimo smanjiti otisak sirovina i pakiranja koje koristimo za 30 posto do 2030. u usporedbi s početnom godinom 2017.
  • Usto, želimo ujednačiti potencijal naših brendova i tehnologije te uštedjeti 100 milijuna metričkih tona COu razdoblju od deset godina, od 2016. do 2025. zajedno s našim kupcima, potrošačima i opskrbljivačima.

Kružno gospodarstvo

Unaprijediti kružnost našim proizvodima, ambalažama i tehnologijama.

Naše ambicije i ciljevi za ambalažu

  • Do 2025. godine će 100 posto Henkelovog materijala za ambalažu biti dizajnirano za mogućnost recikliranja ili ponovne uporabe*.
  • Cilj nam je smanjiti količinu nereciklirane plastike iz fosilnih izvora u našim proizvodima široke potrošnje za 50 posto do 2025. godine. To ćemo postići povećanjem udjela reciklirane plastike na više od 30 posto i smanjenjem volumena nereciklirane plastike.
  • Želimo kontinuirano pomagati da sav ambalažni otpad bude pravilno odložen i recikliran, čime se sprječava njegov ulazak u okoliš. Kako bismo to postigli, podupiremo inicijative za prikupljanje i recikliranje otpada. Ulažemo u inovativna rješenja i tehnologije koje podržavaju poboljšanu infrastrukturu i informacije potrošačima kako bismo potaknuli postupak recikliranja.


*Osim proizvoda gdje sastojci ili ostaci mogu utjecati na mogućnost recikliranja ili onečišćenja reciklažnog toka.

Do kraja 2021. godine, 86% Henkelove ambalaže već je bilo moguće reciklirati ili ponovno upotrijebiti*, a udio reciklirane plastike u ambalaži široke potrošnje iznosio je 18% na globalnoj razini.

Inicijative i partnerstva

Napredak prema održivosti na polju ambalaže moguć je samo ako tvrtke duž cijelog lanca vrijednosti rade zajedno. Stoga je Henkel uključen u razna partnerstva i međuindustrijske inicijative. Nekoliko primjera:

  • Sudjelujemo u inicijativi Nova plastična ekonomija fondacije Ellen MacArthur, koja okuplja sudionike kako bi preispitali budućnost plastike i proizveli ideje za poticanje kružnog gospodarstva.
  • U sklopu Akcijske koalicije za smanjenje plastičnog otpada (Plastic Waste Coalition of Action), koja je nastala 2020. u okviru organizacije Consumer Goods Forum (CGF), Henkel zajedno s drugim društvima radi na temelju Zlatnih pravila dizajna s ciljem razvoja kružnog pristupa dizajnu i obradi plastične ambalaže u industriji robe široke potrošnje.
  • Društvo Henkel je 2017. godine postalo prvo globalno društvo za robu široke potrošnje koje je surađivalo s društvenim poduzećem Plastic Bank. Zajednički cilj: smanjenje plastičnog otpada u prirodi, kao i pružanje novih prilika za ljude koji žive u siromaštvu. Društvo Henkel u okviru partnerstva podupire projekte u Egiptu gdje je zajedno s poduzećem Plastic Bank već uspostavilo 14 centara za prikupljanje plastičnog otpada. Između ostalog, 2022. godine prikupljeno je oko 5100 metričkih tona plastike Social Plastic® i prerađeno u novu ambalažu u Henkelu.

Priroda

Zaštita i oporavak biološke raznolikosti, s naglaskom na šume, kopno i vodu, korištenjem obnovljivih sastojaka i zaštitom resursa:

  • Predani smo održivom dobivanju naših sirovina, a ne putem krčenja šume. Naš je cilj spriječiti krčenja primarnih i sekundarnih šuma sa značajnom ekološkom vrijednosti.
  • Do 2025. želimo zamijeniti 100 posto naše potrebe za palminim uljem i uljem palminih koštica, uljima koja su certificirana ili imaju vanjsku potvrdu da su odgovorno uzeta s izvora.
  • Usto, postavili smo sebi cilj smanjenja potrošnje vode po toni proizvoda za 35 posto do 2025. Do kraja 2022. uštedjeli smo 25 posto.

Prosperitetne zajednice

Činimo sve što možemo kako bismo pomogli ljudima da bolje žive. Naša društvena odgovornost je promicanje jednakosti, jačanje raznolikosti i poštivanje ljudskih prava. Svojim zaposlenicima nudimo mogućnosti cjeloživotnog učenja te privlačno i dobro radno okruženje. Zalažemo se za društveni napredak i pristup obrazovanju diljem svijeta te pružamo pomoć u hitnim situacijama.

Pravednost

Ojačati raznolikost, jednakost i uključenost, poštovati ljudska prava i poboljšati život ljudima:

  • Uvjereni smo da su raznolikost radne snage te otvorena i zahvalna korporativna kultura važni faktori uspjeha u globaliziranom svijetu.
  • Naš je cilj stalno povećavati omjer žena u kompaniji na svim razinama te želimo postići ravnopravnost spolova na svim upravljačkim razinama do 2025.
  • Usto, želimo poboljšati život poljoprivrednicima. U suradnji s razvojnom organizacijom Solidaridad, dosad smo uspjeli doći do 38 500 poljoprivrednika koji obrađuju oko 347 000 hektara zemlje.

Obrazovanje

Podržati doživotno učenje i obrazovanje te motivirati ljude za poduzimanje mjera za održiv razvoj:

  • Želimo poticati predanost naših zaposlenika prema održivosti i proširili smo naš postojeći program obuke koji sad uključuje i program holističkog djelovanja.
  • Također želimo motivirati i ohrabriti naše zaposlenike da aktivno sudjeluju u održivom razvoju u svom radnom okruženju i u privatnom životu.
  • Usto, predani smo proširenju programa obrazovanja zajednice i volontiranja. Već smo premašili naš glavni cilj obuhvaćanja 30 milijuna ljudi do 2030. godine kao dio te obveze (početna godina 2010.) u 2022. godini. Od 2010. godine obuhvatili smo više od 30 milijuna ljudi.

Dobrobit

Njegovati zdravlje i dobrobit zaposlenika, partnera i potrošača te pomoći u poticanju društvenog napretka preko naših brendova:

  • Promoviramo zdravlje i vitalnost naših zaposlenika kako bismo imali agilnu organizaciju s visokom djelotvornošću. Za to se oslanjamo na globalno jednake zdravstvene i sigurnosne standarde te pružanju zdravstvenih i preventivnih programa. Kao ključni cilj naše strategije održivosti, želimo doći do više od 90 posto naših zaposlenika diljem svijeta.
  • Ostajemo usredotočeni na naš dugoročni cilj o nultoj stopi nezgoda i želimo poboljšati našu sigurnost na radu za 60 posto do kraja 2025., u usporedbi s 2010. Taj smo sveobuhvatan cilj postavili kao ključni indikator performansi u našoj novoj strategiji održivosti. U 2022. zabilježili smo 0,7 nezgoda na radu po milijunu sati koji su naši zaposlenici odradili. To je poboljšanje od 42 posto od početne 2010. godine.

Partner od povjerenja

Radimo na temelju naše vrijednosno orijentirane korporativne kulture te našeg znanstvenog i tehnološkog znanja kako bismo poboljšali naše poslovanje uz očuvanje našeg integriteta. Našim kupcima i potrošačima isporučujemo sigurne i najbolje u klasi proizvode i tehnološka rješenja. Održivost integriramo u naš portfelj i naše poslovanje te osiguravamo transparentno izvještavanje o tome našim dionicima.

Performanse

Pouzdano pružanje najboljih proizvodnih performansi u klasi i kemijske sigurnosti kao temelj našeg poslovnog uspjeha: 

  • Pružanje najboljih proizvodnih performansi u klasi i kemijske sigurnosti našim kupcima i potrošačima, temelj je našeg poslovnog uspjeha:
  • Svaki novi proizvod doprinosi održivom razvoju.
  • Naš cilj za 2030. jest utrostručiti stvorenu vrijednost u odnosu na okolišni otisak našeg poslovanja. Učinkovito poboljšanje doseglo je 121 posto u 2022. (u usporedbi s početnom 2010. godinom).

Transparentnost

Integrirati održivost u naše poslovno upravljanje s transparentnim izvještavanjem, objavljivanjem podataka i angažmanom:

  • Jedan od naših ciljeva za palmino ulje u 2025. godini je uspostaviti potpunu transparentnost i sljedivost palminog ulja (od sjemenki). U 2022. godini povećali smo stopu sljedivosti do tvornice na 89 posto i stopu sljedivosti do plantaža na 50 posto angažiranjem naših dobavljača na iscrtavanju našeg zajedničkog opskrbnog lanca koji se temelji na palmama.

Suradnja

Skaliramo utjecaj održivosti zajedno s našim partnerima, što vodi do odgovorne poslovne prakse u našim lancima opskrbe:

  • Obvezujemo se na 100 posto odgovornu nabavu izvora zajedno s našim partnerima.

Video

maxresdefault

Press Releases