Proizvodnja veće vrijednosti za naše kupce i potrošače, za zajednice u kojima djelujemo i za tvrtku uz istovremeno smanjenje našeg ekološkog otiska. Ta je ideja u središtu naše strategije održivosti i s njom povezanih ambicioznih ciljeva.
Strategija
Dugo se smatralo da su rast i potrošnja resursa povezani te da nije moguće postići jedno bez dugog. Povećanje broja stanovnika i životnih standarda uvijek je podrazumijevalo iskorištavanje sve više zemljinih resursa. Uz očekivani rast broja stanovnika do približno devet milijardi ljudi do 2050. godine, ne očekuje se da će se taj trend uskoro mijenjati. Potrošnja resursa ubrzavat će se u nadolazećim desetljećima budući da se prirodni resursi poput fosilnih goriva ili vode troše puno brže nego što ih planet može proizvoditi.
Iako takav razvoj predstavlja izazov za budućnost, on također nudi i veliki potencijal: proizvodnja i ostvarivanje više rezultata s manje sredstava bit će ključni za postizanje održivosti. Potrebna su nam rješenja koja omogućuju ljudima da dobro žive, a upotrebljavaju sve manje materijala. Ta je ideja u središtu Henkelove strategije održivosti jer težimo pronalasku novih ideja za razvoj i poboljšanje kvalitete života bez uporabe više resursa. Želimo poboljšati naše proizvode i rješenja putem inovacija i pametnog promišljanja za stvaranje veće vrijednosti uz manji ekološki otisak.
Vrijednost i definicija
Do 2030. postat ćemo tri puta učinkovitiji
Naši doprinosi u šest središta interesa
Naše aktivnosti usmjeravamo prema lancu vrijednosti u šest središta interesa koji odražavaju izazove održivog razvoja prema njihovom odnosu s našim radom. Inovacije i postizanje više s manje bit će ključni dijelovi našeg održivog razvoja koji nije nauštrb kvaliteti života ljudi. Za poticanje napretka u čitavom lancu vrijednosti naših proizvoda i tehnologija usredotočeni smo na određeni set područja koja predstavljaju izazove koji su povezani s našim radom. Dodatno smo podijelili ta središta interesa u dvije dimenzije: „više vrijednosti” i „manji otisak”. Kako bismo uspješno utemeljili svoju strategiju i postigli ciljeve, obje dimenzije moraju uvijek biti prisutne u svijesti i svakodnevnom radu naših zaposlenika te se odražavati u našim poslovnim procesima.
Naša fokusna područja podijeljena su u dvije dimenzije: „više vrijednosti“ i „smanjeni otisak“. Naš je cilj povećati vrijednost koju stvaramo u područjima „društvenog napretka“, „sigurnosti i zdravlja“ i „performansi“. U područjima „energija i klima“, „materijali i otpad“ i „voda i otpadne vode“, cilj nam je dodatno smanjiti resurse koje koristimo, a samim tim i ekološki trag našeg poslovanja i proizvoda.
Šta želimo da postignemo do 2030
Naš je 20-godišnji cilj utrostručiti vrijednost koju stvaramo za okolišni otisak kroz svoje poslovanje, proizvode i usluge do 2030. godine. Da bismo postigli svoj cilj da do 2030. godine budemo trostruko učinkovitiji, moramo poboljšati svoju učinkovitost u prosjeku za 5 do 6 posto godišnje. Postigli smo ciljeve za razdoblje od 2011. do 2015., poboljšavajući odnos između vrijednosti koju stvaramo i otiska okoliša do 38 posto, s povećanjem učinkovitosti od 64 posto do 2020.
Privremeni ciljevi koje smo do sada imali predstavljaju važne prekretnice na putu do našeg dugoročnog cilja da postanemo trostruko učinkovitiji do 2030. godine.
Pružanje veće vrijednosti

Društveni napredak
Društveni napredak
Želimo aktivno pridonijeti društvenom napretku, osnaživanju ljudi i zaštiti temeljnih prava
● Poboljšati 20 milijuna života u svijetu do 2025. godine
● Unajmiti 50 000+ zaposlenika u smislu održivosti
● Načiniti stopostotnu nabavu na odgovoran način

Učinak
Učinak
Želimo stvoriti veću vrijednost za naše partnere u lancu vrijednosti i povećati prodaju
● Da svaki novi proizvod doprinosi održivosti
● Osigurati našim kupcima i potrošačima sveobuhvatan profil održivosti naših proizvoda do 2025. godine
● Povećati neto prodaju po toni proizvoda za 10 posto do 2025. godine

Zdravlje i sigurnost
Zdravlje i sigurnost
Želimo stvoriti sigurnije radno okruženje i pridonijeti poboljšanju zdravlja i higijene
● Poboljšati naše zdravstvene i sigurnosne performanse za 60% na milijun radnih sati do 2025. godine.
● Naš dugoročni cilj je nula nesreća
● Dosezanje 90% naših zaposlenika svake godine globalnim zdravstvenim kampanjama
Smanjenje otiska

Energija i klima
Energija i klima
Želimo doprinijeti zaštiti klime, pouzdati se u obnovljive izvore energije i smanjiti svoju potrošnju energije i emisije
● Smanjenje emisije CO2 za 65% po toni proizvoda do 2025. godine.
● Smanjenje emisije CO2 za 75% i korištenje električne energije koja je 100% iz obnovljivih izvora do 2030. godine.
● Postati tvrtkom s pozitivnim utjecajem na klimu do 2040. godine.
● Da bismo uštedjeli 100 milijuna tona CO2 zajedno s našim kupcima, kupcima i dobavljačima od 2016. do 2025. godine.

Materijal i otpad
Materijal i otpad
Želimo koristiti materijale na učinkovitiji način, u potpunosti se prebaciti na održive izvore i proizvesti manje otpada
● Smanjenje proizvodnje otpada za 50% po toni proizvoda do 2025. godine.
● 100% ambalaže bit će moguće reciklirati ili ponovno upotrijebiti *, uz 50% smanjenja neobrušene plastike na bazi fosilnih materijala; uključujući najmanje 30% reciklirane plastike za potrošačke proizvode i nula plastičnog otpada u prirodi do 2025. godine.
● Palmino ulje: 100% odgovorna nabava s vanjskim certifikatima i 100% sljediva
* Isključujući ljepila čiji sastojci ili ostaci mogu utjecati na mogućnost recikliranja ili kontaminirati tijekove recikliranja.

Voda i otpadne vode
Voda i otpadne vode
Želimo smanjiti utjecaj na vodu i smanjiti potrošnju vode i proizvodnju otpadnih voda
● Smanjiti potrošnju vode za 35% po toni proizvoda do 2025. godine.
● Potakniti odgovornu upotrebu naših proizvoda kako bismo smanjili potrošnju vode
Što smo postigli
U 2019. postigli smo značajan napredak u ostvarenju ovih trenutnih ciljeva za 2020 (početna godina: 2010):
Utvrđivanje relevantnih tema i stjecanje uvida i perspektiva
Da bismo odredili i kategorizirali relevantne teme za naše poslovne aktivnosti i izvještavanje, sudjelujemo u kontinuiranom procesu bilježenja i vrednovanja izazova i mogućnosti održivog razvoja koristeći različite alate. Ocjenjujemo važnost tema za tvrtku, okoliš i društvo, ali i za naše dionike. Dijalog sa našim dionicima pomaže nam dobiti uvid i perspektivu izvan našeg poslovanja i potiče i zajedničko razumijevanje prioriteta i izazova. Također razmatramo kriterije za procjenu različitih ocjena usmjerenih na financijsku održivost i smjernice Globalne inicijative za izveštavanje (GRI). Rezultati tih procesa mogu se svrstati u šest fokusnih područja koja smo identificirali u analizama. U tim fokusnim područjima želimo svojim poslovnim aktivnostima potaknuti održivi razvoj na globalnoj razini kroz lanac vrijednosti.