23. velj 2022.  Dusseldorf / Njemačka

Henkel objavljuje izvješće o održivosti za 2021. i novi strateški okvir za održivo poslovanje 2030+

Snažni rezultati u području održivosti u 2021. i nove ambicije za 2030. i dalje

  • Snažni rezultati i napredak u ključnim dimenzijama u 2021.
  • Poboljšana strategija održivosti: Strateški okvir za ostvarivanje ambicije održivog poslovanja 2030+
  • Uvođenje novih ambicija, uključujući postizanje pozitivnog utjecaja na klimu u proizvodnji u 2030. umjesto 2040.

Henkel je danas objavio 31. Izvješće o održivosti u kojem je naveo svoje uspjehe i napredak u 2021. godini te predstavio i svoj novi Strateški okvir za ostvarivanje ambicija održivog poslovanja 2030+.

„Održivost je duboko ukorijenjena u DNK naše tvrtke i sastavni je dio našeg poslovanja. Zajedno sa strateškim prioritetima, kao što su inovacije i digitalizacija, održivost je u središtu naše Strategije za održivi rast”, rekao je Carsten Knobel, izvršni direktor Henkela. „Održivost je također jedna od naših vrijednosti i odražava se u našoj korporativnoj svrsi: Pioniri u srcu za dobrobit generacija. S našom ambicioznijom strategijom održivosti ubrzat ćemo našu transformaciju, uz još intenzivniju evoluciju našeg portfelja i procesa prema održivosti.”

„Prošla godina testirala je našu otpornost kao tvrtke, kao pojedinaca i kao zajednice tijekom borbe protiv pandemije COVID-19. Naša predanost u rješavanju ekoloških, društvenih i političkih izazova jasnija je nego ikad“, dodala je Sylvie Nicol, članica Uprave Henkela zadužena za ljudske resurse i održivost. „Ponosna sam što je 2021. godine, unatoč izazovnom okruženju, Henkel uspio dodatno poboljšati održivost u kritičnim područjima kao što su zaštita klime i kružno gospodarstvo.“

Snažni rezultati u izazovnoj godini

Godine 2021. Henkel je ojačao svoju strategiju održivosti smanjenjem emisija CO2 unutar svog poslovanja (osobito prelaskom na zelenu energiju) te je, između ostalog, ostvario daljnji napredak u održivoj nabavi sirovina kao i održivom financiranju.

Henkel nastoji smanjiti ugljični otisak u proizvodnji za 65 posto do 2025. godine (u odnosu na početnu 2010.). Do kraja 2021. Henkel je već prepolovio svoj CO2 otisak u proizvodnji. Kako bi to postigla, tvrtka se također fokusira na poboljšanje svoje energetske učinkovitosti te će do 2030. nabavljati 100 posto električne energije isključivo iz obnovljivih izvora. Do kraja 2021. Henkel je u potpunosti prilagodio proizvodnju u 21 zemlji, uključujući Kolumbiju i Francusku, tako da koristi električnu energiju koja je 100 posto obnovljiva. Henkel sada ima 68 posto potrošnje električne energije iz obnovljivih izvora.

Osim toga, Henkel je aktivno predan izgradnji istinskog kružnog gospodarstva, radeći s raznim partnerima u cijelom lancu vrijednosti i surađujući na međunarodnim inicijativama kao što su Plastic Bank i Ellen MacArthur Foundation New Plastics Economy. Ambiciozna strategija pakiranja ima za cilj smanjiti količinu i recikliranje materijala za pakiranje te spriječiti da završe u okolišu.

Jedan od istaknutih ciljeva je da se do 2025. godine 100 posto Henkelove ambalaže može reciklirati ili ponovno upotrijebiti. Na kraju 2021. udio je već bio oko 86 posto. Henkel također stalno radi na povećanju udjela recikliranih materijala u svojoj ambalaži na više od 30 posto za svu plastičnu ambalažu za svoju potrošnu robu u svijetu do 2025. godine. Krajem 2021. tvrtka je taj udio povećala na oko 18 posto.

Henkel je također dobro napredovao u svom cilju odgovorne nabave 100 posto palminog ulja i ulja iz sjemenki palmi. U 2021. godini tvrtka je nabavila 93 posto svojih ukupno potrebnih materijala i derivata kao certificirane sirovine u skladu s RSPO (Okrugli stol o održivom palminom ulju) modelom bilance mase. Henkel ovaj uspjeh pripisuje dugotrajnoj suradnji s razvojnom organizacijom Solidaridad, koja podržava male uzgajivače palminog ulja u Južnoj Americi, Africi i Aziji. Do sada su naši partneri pozitivno utjecali na više od 36.000 malih uzgajivača diljem svijeta.

Još jedna važna prekretnica je najava Henkelova novog Okvira za održivo financiranje koji stvara izravnu vezu između strategije održivosti i strategije financiranja.

Okvir uključuje dva moguća oblika financiranja: izdavanje obveznica povezanih s održivošću kao i zelenih obveznica. Godine 2021. Henkel je napravio prva dva izdanja prema uvjetima ovog okvira, čime je postao prva tvrtka u svom sektoru koja je izdala obveznice denominirane u eurima čija je kamatna stopa povezana s postizanjem specifičnih ciljeva održivosti. Ukupno su prošle godine izdane obveznice vrijedne više od 700 milijuna eura.

Ostvarivanje ciljeva i ambicija kroz Strateški okvir za ostvarivanje ambicije održivog poslovanja 2030+

Ovi uspjesi u skladu su s Henkelovim ciljevima postavljenim u dugoročnoj strategiji za 2010. godinu. Nakon desetljeća uspješnog napretka u održivosti, Henkel je 2021. analizirao trenutnu vanjsku situaciju i očekivanja u pogledu strategije i ambicija u budućnosti.

Ova analiza dovela je do novog Strateškog okvira za ostvarivanje ambicije održivog poslovanja 2030+ koji također uključuje nove, dodatne dugoročne ambicije koje će pomoći transformaciji gospodarstva i društva prema održivosti.

Henkelov Strateški okvir za ostvarivanje ambicije održivog poslovanja 2030+ sastoji se od tri dimenzije:

  • Regenerativni planet: omogućuje kružnu budućnost s neto nultom emisijom ugljika koja transformira poslovanje, proizvode i sirovine, a temeljena je na znanosti i inovacijama.
  • Uspješne zajednice: pomaganje ljudima da vode bolje živote kroz zajedničku snagu gospodarstva i robnih marki te podržavajući jednakost, obrazovanje i dobrobit.
  • Partner od povjerenja: postizanje rezultata i sustavne promjene s integritetom kroz kulturu utemeljenu na vrijednostima, duboko ukorijenjenu u znanost i strast za tehnologijom.

„Želimo osigurati da su ambicije okvira u skladu s očekivanjima naših dioničara u vezi s pristupom pitanjima okoliša, društva i upravljanja (ESG) uz rastuću dubinu našeg angažmana u tim područjima“, objasnila je Ulrike Sapiro, Henkelova direktorica za održivost. „Razmišljali smo kamo možemo ići dalje, djelovati brže i biti hrabriji, a jedan od ključnih ishoda je da smo rok za postizanje pozitivnog utjecaja na klimu u našoj proizvodnji pomaknuli s 2040. na 2030.“

Ključne nove ambicije uključuju:

  • Ostvariti poslovanje s pozitivnim utjecajem na klimu do 2030. i jačati put do neto nultih emisija za Scope 3 emisije (od izvora do polica), u skladu s inicijativom Science Based Targets.
  • Poboljšanje kružnosti povećanjem kružne upotrebe vode i otpadnih materijala u proizvodnji do 2030. 
  • Postizanje ravnopravnosti spolova na svim razinama vlasti do 2025. godine.
  • Proširivanje programa obrazovanja u zajednici i volontiranja.
  • Oblikovanje budućnosti rada za tvrtku i njezine zaposlenike kroz daljnji razvoj i proširenje programa „Smart Work“ pokrenutog 2021. godine.

Ulrike Sapiro je dodala: „Znamo da se svijet oko nas, očekivanja naših dionika i mogućnosti za unapređenje održivosti neprestano mijenjaju. Zato planiramo redovito analizirati i ažurirati naš Strateški okvir za ostvarivanje ambicije održivog poslovanja 2030+ s novim opipljivim ciljevima i ambicijama u budućnosti."