- Izvrsni poslovni rezultati u 2023.
- Prodaja: 21,5 milijardi eura, vrlo snažan organski rast od 4,2 posto
- Operativna dobit (EBIT)*: 2,6 milijardi eura, značajno povećanje od 10,2 posto
- Operativna marža*: 11,9 posto, snažno poboljšanje za 150 baznih bodova
- Zarada po povlaštenoj dionici (EPS)* znatno je veća: 4,35 eura, +20,0 posto pri stalnim tečajevima
- Slobodni novčani tok s novim visokim iznosom od 2,6 milijardi eura
- Predložena stabilna dividenda: 1,85 eura po povlaštenoj dionici
- Dodatno je ubrzana provedba programa svrhovitog rasta
- Consumer Brands: Spajanje napreduje brže od planiranog
- Ljepila i tehnologije: Nova organizacija još više usmjerena na kupce
- Obje poslovne jedinice ojačane su ciljanim stjecanjima
- Održivost napreduje u ključnim područjimaIzgledi za poslovnu godinu 2024. – fokus na profitabilan rast
- Organski rast prodaje: 2,0 do 4,0 posto
- Operativna marža*: 12,0 do 13,5 posto
- Zarada po povlaštenoj dionici (EPS)*: Povećanje od 5 do 20 posto (pri stalnim tečajevima)
„Unatoč stalno izazovnom tržišnom okruženju, dosljedno smo napredovali s našom strategijom rasta u 2023. i čak ubrzali njezinu provedbu. Ostvarili smo vrlo snažan organski rast prodaje i značajno poboljšali profitabilnost. Time smo premašili očekivanja s početka godine. Ovaj uspješan razvoj potaknule su i jedinica Ljepila i tehnologije i jedinica Consumer Brands”, rekao je Henkelov glavni izvršni direktor Carsten Knobel.
Rezultati prodaje i zarade Grupe u poslovnoj godini 2023.
Prodaja Grupe Henkel u poslovnoj godini 2023. iznosila je 21 514 milijuna eura, što čini nominalno smanjenje od 3,9 posto u odnosu na prethodnu godinu. Devizni učinci negativno su utjecali na razvoj prodaje, odnosno –4,3 posto. Stjecanja/dezinvesticije imale su negativan utjecaj na prodaju u iznosu od –3,9 posto, to je ponajviše posljedica dezinvesticija poslovnih aktivnosti u Rusiji. Organski rast prodaje bio je vrlo snažan u iznosu od 4,2 posto. Ovaj je razvoj bio potaknut povećanjem cijena u visokom jednoznamenkastom postotnom rasponu, dok su količine pale. Međutim, u drugoj polovici godine došlo je do jasnog postupnog poboljšanja na području količine.
Prilagođena operativna dobit (prilagođeni EBIT) značajno je porasla za 10,2 posto na 2556 milijuna eura (prethodna godina: 2319 milijuna eura). Pozitivan razvoj prodajnih cijena, kontinuirane mjere za smanjenje troškova i povećanje učinkovitosti proizvodnje i opskrbnog lanca te mjere za optimiranje asortimana više su nego neutralizirale negativne utjecaje na profitabilnost Grupe zbog stalnih visokih cijena za izravne materijale i logistiku. Prilagođeni prinos od prodaje (prilagođena operativna marža) u poslovnoj godini 2023. bio je znatno viši u odnosu na prethodnu godinu s iznosom od 11,9 posto (2022.: 10,4 posto). Prilagođena zarada po povlaštenoj dionici također je značajno porasla za 11,5 posto na 4,35 eura (prethodna godina: 3,90 eura). Pri stalnim tečajevima, prilagođena zarada po povlaštenoj dionici porasla je za 20,0 posto. Neto obrtni kapital kao postotak od prodaje iznosio je 2,6 posto, što je znatno niže od razine u prethodnoj godini (2022.: 4,5 posto), naročito zbog manjih zaliha. Slobodni novčani tok imao je novi visoki iznos od 2603 milijuna eura, što predstavlja značajno povećanje u usporedbi s prethodnom godinom (2022.: 653 milijuna eura). To je bilo zbog znatno većeg novčanog toka od poslovnih aktivnosti koji je proizašao iz veće operativne dobiti i manjeg neto obrtnog kapitala. Zbog toga se neto financijski položaj značajno poboljšao na 12 milijuna eura (31. prosinca 2022.: –1267 milijuna eura).
Rezultat poslovnih jedinica u poslovnoj godini 2023.
U poslovnoj godini 2023. prodaja poslovne jedinice Ljepila i tehnologije dosegnula je 10 790 milijuna eura i tako je, zbog negativnih deviznih učinaka, bila nominalno 4,0 posto ispod razine prethodne godine. Prodaja je organski porasla za 3,2 posto. Taj rast prodaje potaknut je vrlo snažnim razvojem cijena u usporedbi s prethodnom godinom. Količine su općenito pale, uglavnom zbog kontinuirano niske potražnje na nekim ključnim krajnjim tržištima. Kako je godina odmicala, trendovi s količinama pokazivali su postupni oporavak i ostvarili stabilnu razinu u četvrtom tromjesečju. Prilagođena operativna dobit s iznosom od 1.584 milijuna eura bila je nešto iznad razine iz prethodne godine. Prilagođeni prinos od prodaje porastao je za 110 baznih bodova u odnosu na prethodnu godinu i dosegao je 14,7 posto. Značajno povećanje marže potaknuto je uglavnom višim cijenama u kombinaciji s mjerama za smanjenje troškova i povećanje učinkovitosti kako bi se nastavilo s neutralizacijom stalno visokih cijena materijala.
Prodaja u poslovnoj jedinici Consumer Brands dosegla je ukupan iznos od 10 565 milijuna eura u poslovnoj godini 2023. i stoga je nominalno bila 3,3 posto niža nego u prethodnoj godini. Devizni učinci smanjili su prodaju za 4,4 posto. Stjecanja/dezinvesticije također su imale negativan utjecaj na prodaju u iznosu od –5,1 posto, prvenstveno zbog prodaje poslovnih aktivnosti u Rusiji. Prodaja je organski porasla za 6,1 posto. Ovaj rast prodaje potaknut je dvoznamenkastim povećanjem cijena, dok su količine djelomično smanjene zbog kontinuiranih mjera optimiranja asortimana. Međutim, u drugoj polovici godine došlo je do značajnog postupnog poboljšanja trendova na području količina. Prilagođena operativna dobit dosegla je 1115 milijuna eura, što je značajno povećanje u odnosu na prethodnu godinu (910 milijuna eura). Ovo povećanje potaknuto je višim prodajnim cijenama kako bi se neutralizirale stalno visoke cijene za izravne materijale, aktualnim mjerama za smanjenje troškova i povećanje učinkovitosti proizvodnje i opskrbnog lanca, uštedama ostvarenim iz integrirane poslovne jedinice Consumer Brands i mjerama optimiranja asortimana. Ulaganja u marketing i oglašavanje pak su povećana u odnosu na prethodnu godinu kako bi se ojačali brendovi i poslovanje. Prilagođeni prinos od prodaje dosegnuo je 10,6 posto, što predstavlja povećanje od 220 baznih bodova u usporedbi s prethodnom godinom, unatoč nedostatku pozitivnog doprinosa zaradi od poslovnih aktivnosti u Rusiji, koje su prodane u travnju 2023.
Prognoza za 2024. godinu
U 2024. godini očekuje se umjereni rast globalne gospodarske proizvodnje. To pretpostavlja umjereni porast industrijske potražnje i potražnje potrošača u područjima poslovanja robom široke potrošnje koje je ključno za Henkel. Prema trenutnim procjenama, prognozira se da će globalna inflacija biti manja u poslovnoj godini 2024. nego u prethodnoj godini, iako će općenito ostati na visokoj razini. Osim toga, očekuje se da će kamatne stope ostati više nego prethodnih godina.
Henkel očekuje da će prijenos prodaje u stranim valutama imati negativan učinak u rasponu srednjeg jednoznamenkastog postotka. Očekuje se da će cijene izravnih materijala ostati nepromijenjene u odnosu na godišnji prosjek za 2023.
Uzimajući u obzir ove pretpostavke, Henkel očekuje generiranje organskog rasta prodaje između 2,0 i 4,0 posto u poslovnoj godini 2024., pri čemu se predviđa da će obje poslovne jedinice biti unutar tog raspona. Očekuje se da će prilagođeni prinos od prodaje (prilagođena operativna marža) biti u rasponu od 12,0 do 13,5 posto. Očekuje se da će prilagođeni prinos od prodaje biti između 15,0 i 16,5 posto za Ljepila i i između 11,0 i 12,5 posto za Consumer Brands. U slučaju stalnog tečaja, Henkel očekuje da će prilagođena dobit po povlaštenoj dionici (EPS) porasti u rasponu od 5,0 do 20,0 posto.
Consumer Brands: spajanje se odvija brže od očekivanog
Spajanjem dvije bivše poslovne jedinice koje su se bavile robom široke potrošnje, Laundry & Home Care i Beauty Care, i stvaranjem nove poslovne jedinice Consumer Brands, Henkel je objedinio sve robne marke široke potrošnje u svim kategorijama na jednom mjestu, uključujući legendarne brendove kao što su Persil ili Schwarzkopf, a također i uspješno poslovanje frizerskih salona. Time je Henkel uspostavio platformu s više kategorija kako bi omogućio dinamičan rast. U siječnju 2023. nova je poslovna jedinica „zaživjela”.
A nova organizacija već ima uspješne rezultate: Henkel je od tada ispunio ili premašio ključne mjerne i financijske ciljeve u poslovanju poslovne jedinice Consumer Brands. Primjerice, postigao je vrlo snažan organski rast i ponovno je ostvario dvoznamenkasti iznos prilagođene operativne marže. Istodobno je proces integracije napredovao znatno brže nego što je prvotno planirano. To se očituje i u uštedama ostvarenima u 2023. godini. Više od 200 milijuna eura od iznosa od oko 250 milijuna eura koji je bio cilj za kraj 2024. godine ostvareno je već do kraja 2023. godine. Ukupan iznos ciljanih ušteda iz prve faze također je povećan na 275 milijuna eura.
Pokrenuta je i druga faza integracije, koja je usredotočena na optimiranje mreže opskrbnog lanca u poslovanju poslovne jedinice Consumer Brands. Osim toga, u prvim državama već je uvedeno takozvano načelo 1-1-1. To znači: jedna narudžba, jedna isporuka, jedan račun. U 2023. već je ušteđeno oko 80 milijuna eura iz druge faze integracije. Očekivana ukupna ušteda iz faze 2 također je povećana s najmanje 150 milijuna eura na oko 250 milijuna eura. Očekivana ukupna ušteda iz obje faze integracije, koje bi se u potpunosti trebale ostvariti do kraja 2026., tako je porasla s 400 milijuna eura na 525 milijuna eura.
Istovremeno je Henkel ulagao u svoje poslovanje kako bi dodatno ojačao svoje brendove i inovacije, primjerice značajnim povećanjem ulaganja u marketing i prodaju kako bi potaknuo budući rast i dodatno poboljšao profitabilnost poslovanja.
Daljnji napredak u svim strateškim prioritetima
Henkel je nastavio sustavno provoditi svoju strategiju rasta u protekloj poslovnoj godini i ostvario značajan napredak u svim područjima. Društvo je dodatno razvilo svoje poslovanje i asortiman brendova, ojačalo svoju konkurentsku prednost u područjima inovacija, održivosti i digitalizacije, optimiralo svoje modele poslovanja i ojačalo svoju korporativnu kulturu.
U sklopu svojeg aktivnog upravljanja asortimanom, te povrh prestanka poslovanja ili dezinvesticije određenih poslovnih djelatnosti, Henkel je dodatno razvio svoj asortiman putem stjecanja. Nakon najave spajanja dvaju poslovnih jedinica s robom široke potrošnje početkom 2022. godine, Henkel je u okviru poslovanja poslovne jedinice Consumer Brands dezinvestirao ili ukinuo brendove i djelatnosti koje su predstavljale ukupnu prodaju od oko 650 milijuna eura. Na primjer, poslovanje s osvježivačima zraka u Sjevernoj Americi prodano je 2023. godine. Istovremeno je asortiman pojačan preuzimanjem brenda Earthwise u Novom Zelandu, koji djeluje u području održivih proizvoda za pranje rublja i održavanje kućanstva. U poslovnoj jedinici Ljepila i tehnologije Henkel je proširio svoj asortiman u području održavanja, popravaka i remonta stjecanjem društva Critica Infrastructure, specijaliziranog dobavljača inovativnih kompozitnih rješenja ojačanih vlaknima za popravke u širokom rasponu industrijskih primjena. Tom je transakcijom Henkel svom asortimanu ljepila dodao atraktivnu srodnu poslovnu djelatnost i stvorio platformu za daljnji rast. Jačanje obiju poslovnih jedinica s pomoću ciljanih stjecanja nastavljeno je početkom 2024. stjecanjima brenda za njegu kose Vidal Sassoon u Kini i brenda Seal for Life u području industrijskog održavanja.
Henkel je 2023. uveo brojne inovacije na tržište i time ponudio rješenja za važne trendove i stvorio vrijednost za kupce i potrošače. U poslovnoj jedinici Ljepila i tehnologije Henkel je predstavio novo rješenje za lijepljenje leća kamera u sustavima pomoći vozaču. To omogućuje brzu i robusnu proizvodnju kamera u industriji motornih vozila, a istovremeno omogućuje veću sigurnost u sljedećoj generaciji autonomnih vozila. U sklopu poslovne jedinice Consumer Brands deterdžent Persil Deep Clean predstavljen je na tržištu više od 30 zemalja, a s njim je uvedena nova formula s inovativnom tehnologijom enzima. Omogućuje odlično uklanjanje mrlja, a istovremeno sprječava neugodne mirise u perilici rublja. Henkel je također ponovno pokrenuo svoj cjelokupni asortiman za oblikovanje kose Got2b s novim dizajnom pakiranja i poboljšanom održivošću s pomoću veganskih formula, prirodnih sastojaka i održivijeg pakiranja.
Osim toga, Henkel je dodatno učvrstio održivost u poslovanju. U tom kontekstu zaštita klime važan je stup Henkelovog „Strateškog okvira za ostvarivanje ambicije održivog poslovanja 2030+” koji i dalje jača u cijelom poslovnom lancu vrijednosti. Poseban je naglasak stavljen na širenje uporabe obnovljivih izvora energije i napredovanju k cilju klimatski pozitivnog djelovanja do 2030. Na tom je polju Henkel ostvario značajan napredak. Društvo je u 2023. godini prenamijenilo 14 lokacija u proizvodnju s neutralnom emisijom CO2. Do kraja 2023. Henkel je postigao smanjenje emisija CO2 od 61 posto po toni proizvoda (u usporedbi s početnom 2010. godinom). U okviru svojeg djelovanja na području održivosti, Henkel se također usredotočio na asortiman proizvoda sa znatno većim udjelom održivosti, npr. povećanom uporabom materijala dobivenim iz obnovljivih izvora energije i recikliranih materijala te sustavnijim praćenjem svojeg napretka u ovom području.
Henkel je također ostvario daljnji napredak u području digitalizacije. U svojoj digitalnoj jedinici „Henkel dx” društvo je nastavilo s optimiranjem internih struktura, jačanjem razvoja digitalne stručnosti i daljnjom promocijom kulture inovacija. Henkel je također ojačao svoja strateška partnerstva s vodećim globalnim digitalnim poduzećima kao što su SAP, Microsoft i Adobe. Ona omogućuju Henkelu da integrira vrhunsku tehnologiju u svoje digitalne platforme i projekte. Ubrzavanjem digitalnih inovacija, dosljednom strategijom platforme i bliskom suradnjom među svim poslovnim jedinicama i funkcijama, društvo je prošle godine uspjelo dodatno poboljšati IT učinkovitost i stvoriti nove poslovne prilike za društvo, primjerice na području tržišta među poslovnim subjektima.
Henkel je u protekloj godini također dodatno ojačao kulturu svojeg društva, koja je utemeljena na korporativnoj svrsi „Prvaci u srcu za dobro svih generacija” i utvrđenim „Obvezama vodstva”. Još jedno fokusno područje bila je implementacija holističkog koncepta „pametnog rada” koji čini globalni okvir za teme kao što su mobilni rad, digitalno radno mjesto i zdravlje zaposlenika, kao i nove globalne inicijative „Raznolikost, jednakost i uključivanje (DEI)”.
„Ostvarili smo snažne poslovne rezultate u 2023., dosljedno provodili naš program za svrhovit rast u svim strateškim dimenzijama i nastavili s transformacijom našeg društva. Čvrsto sam uvjeren da smo na dobrom putu i da slijedimo pravu strategiju. Možemo gledati prema 2024. i sljedećim godinama s velikim samopouzdanjem te smo potpuno predani ispunjenju naših ambicija”, rezimirao je Carsten Knobel.
* Prilagođeno za jednokratne troškove i dobit te troškove restrukturiranja.
Ovaj dokument sadržava izjave koje se odnose na budući poslovni razvoj, financijske rezultate i druge događaje ili razvoje od budućeg značaja za Henkel koji mogu predstavljati izjave o budućnosti. Izjave o budućnosti odlikuju se uporabom riječi kao što su očekuje se, namjerava, planira, predviđa, pretpostavlja, vjeruje, procjenjuje i sličnih pojmova. Takve se izjave temelje na trenutnim procjenama i pretpostavkama korporativnog vodstva društva Henkel AG & Co. KGaA. Te izjave ne smiju se tumačiti kao ikakvo jamstvo da će ta očekivanja biti točna. Budući učinak i rezultati koje Henkel AG & Co. KGaA i pridružena društva zaista ostvare ovise o brojnim rizicima i nesigurnostima te se stoga mogu bitno razlikovati (pozitivno i negativno) od izjava o budućnosti. Henkel ne može utjecati na mnoge od tih čimbenika niti ih unaprijed točno procijeniti, a među njima su buduće gospodarsko okruženje i djelovanje konkurenata i drugih sudionika na tržištu. Henkel ne planira niti se obvezuje ažurirati izjave o budućnosti.
Ovaj dokument uključuje dodatne financijske pokazatelje koji nisu jasno definirani u primjenjivom okviru financijskog izvještavanja i koji jesu ili mogu biti alternativne mjere uspješnosti. Te dopunske financijske pokazatelje ne treba promatrati zasebno ili kao alternativu mjerenjima Henkelove neto imovine i financijskog položaja ili rezultata poslovanja prikazanih u skladu s primjenjivim okvirom financijskog izvještavanja u njegovim Konsolidiranim financijskim izvješćima. Druga društva koja izvještavaju o slično naslovljenim alternativnim mjerama učinka ili ih opisuju mogu ih izračunati drugačije.
Ovaj dokument izdaje se samo u informativne svrhe i nije mu svrha nuditi savjet o ulaganju, ponudu za prodaju ili traženje ponude za kupnju bilo kojih vrijednosnih papira.