8. svi 2025.  Düsseldorf / Njemačka

Daljnji napredak u provedbi strateškog plana rasta

Henkel ostvario razvoj prodaje u skladu s očekivanjima i zadržao visoku profitabilnost

  • prodajni rezultati Grupe: oko 5,2 milijarde eura, organski pad od –1,0 posto 
  • poslovna jedinica Ljepila i tehnologije: pozitivan organski rast prodaje od 1,1 posto s pozitivnim razvojem količine unatoč izazovnom okruženju
  • poslovna jedinica Consumer Brands: organski pad prodaje od -3,5 posto, količine pod utjecajem smanjene potražnje potrošača i izazova u opskrbnom lancu 
  • prodaja poslovanja s maloprodajnim brendovima u Sjevernoj Americi zaključena – završen strateški program optimiranja portfelja u poslovnoj jedinici Consumer Brands 
  • prognoza za fiskalnu godinu 2025. nepromijenjena unatoč povećanoj volatilnosti na tržištu:
    • organski rast prodaje: od 1,5 do 3,5 posto
    • prilagođeni prinos od prodaje: od 14,0 do 15,5 posto
    • prilagođena dobit po povlaštenoj dionici (EPS): porast u rasponu jednoznamenkastih postotaka od niske do visoke vrijednosti (u slučaju stalnog tečaja).

„Kako smo naveli još u ožujku, kada smo objavili rezultate za cijelu 2024., prodaja u novoj fiskalnoj godini započela je prilično umjereno. S druge strane, nastavili smo ostvarivati snažne bruto i operativne marže te smo dosljedno i uspješno radili na provedbi svoje strategije rasta. Dezinvesticiju poslovanja s maloprodajnim brendovima u Sjevernoj Americi dovršili smo prije očekivanja, čime smo uspješno zaključili program optimiranja portfelja u poslovnoj jedinici Consumer Brands, koji smo najavili početkom 2022. To znači da se sada u potpunosti možemo usredotočiti na rast u poslovnom području brendirane robe široke potrošnje, i to s pomoću inovacija koje se temelje na tehnologijama i potrošačima donose stvarnu dodanu vrijednost”, izjavio je Carsten Knobel, glavni izvršni direktor društva Henkel.

„Volatilnost i neizvjesnost na globalnim tržištima znatno su se povećale od početka godine. Međutim, ciljevi postavljeni za tekuću fiskalnu godinu ostaju isti, stoga u 2025. i dalje očekujemo daljnji organski rast prodaje i postupan porast dobiti. I dalje očekujemo bolje rezultate u drugoj polovici godine, što će biti potaknuto i našim inovacijama koje ćemo uvesti na tržište na temelju kontinuiranih ulaganja u naše brendove. Ujedno očekujemo snaže bruto i operativne marže, a rezultati iz prva tri mjeseca tekuće fiskalne godine pokazuju da smo na dobrom putu da to ostvarimo. To potvrđuje da imamo jasnu strategiju koju dosljedno provodimo i da ispunjavamo svoja obećanja.”

Prodajni rezultati Grupe

Prodaja Grupe u prvom tromjesečju 2025. ukupno je iznosila 5.242 milijuna eura, što je nominalni pad od 1,4 posto u odnosu na isto tromjesečje prethodne godine (5.317 milijuna eura). Prodaja se organski (tj. prilagođeno za tečajne promjene i stjecanja/dezinvesticije) smanjila za –1,0 posto. Takav razvoj događaja bio je očekivan i odražava trenutačno izazovno geopolitičko i makroekonomsko okruženje, koje utječe i na industrijsku potražnju i na raspoloženje potrošača, posebno u Sjevernoj Americi. Iako je organski rast prodaje na razini Grupe podržan pozitivnom cjenovnom komponentom, količina prodaje ostala je ispod razine iz prethodne godine. Akvizicije/dezinvesticije činile su 1,1 posto rasta prodaje, dok su devizni učinci imali negativan utjecaj na prodajne rezultate, i to od –1,4 posto.

Organski rast prodaje u regiji Europa u prvom tromjesečju iznosio je -2.0 posto. U regiji IMEA (Indija, Bliski istok i Afrika) prodaja je organski porasla za 4.6 posto. Organska prodaja u Sjevernoj Americi bila je negativna i iznosila -5.6 posto, dok je organski rast prodaje u Latinskoj Americi bilo 1.5 posto viši nego u istom tromjesečju prethodne godine. U regiji Azija-Pacifik zabilježen je organski rast prodaje od 3.6 posto.

Prodajni rezultati poslovne jedinice Ljepila i tehnologije

U prvom tromjesečju 2025. u poslovnoj jedinici Ljepila i tehnologije ostvarena je prodaja u iznosu od 2.715 milijuna eura, što predstavlja nominalno povećanje od 1,4 posto u usporedbi s istim tromjesečjem prethodne godine (2.677 milijuna eura). Prodaja je organski (tj. prilagođeno za tečajne promjene i stjecanja/dezinvesticije) porasla za 1,1 posto u usporedbi s prvim tromjesečjem 2024. Zabilježeno je pozitivno kretanje i cijena i količine. Devizni učinci smanjili su prodaju za –1,0 posto, dok su stjecanja/dezinvesticije imale pozitivan utjecaj od 1,3 posto.

Za pozitivnu organsku prodaju poslovne jedinice Ljepila i tehnologije u prvom tromjesečju prvenstveno je odgovoran poslovno područje Mobilnost i elektronika, koje je ostvarilo snažan organski rast prodaje od 3,1 posto. Poslovno područje Elektronika i industrijske komponente bilo je glavni pokretač tog rasta, dok se prodaja u poslovnom području Motorna vozila smanjila zbog zahtjevnog tržišnog okruženja. U poslovnom području Ambalaža i roba široke potrošnje ostvaren je blago negativni organski razvoj prodaje od –0,4 posto. Poslovanje s ambalažom pokazalo je stabilan razvoj potpomognut daljnjim oporavkom potražnje. Poslovno područje Roba široke potrošnje zabilježilo je blagi pad u usporedbi s istim tromjesečjem prošle godine. Organski rast prodaje u poslovnom području Obrtničke djelatnosti, graditeljstvo i profesionalne djelatnosti porastao je za 0,4 posto u odnosu na isto tromjesečje prethodne godine. Pokretači tog rasta u prvom su redu poslovna područja Potrošači i obrtničke djelatnosti te Graditeljstvo, koji su zabilježili dobar rast.

Razvoj prodaje po poslovnom području

U regionalnom pogledu poslovna jedinica Ljepila i tehnologije općenito je ostvarila neujednačene poslovne rezultate. U Europi je organska prodaja bila manja od one u istom tromjesečju prethodne godine, uglavnom zbog rezultata poslovnog područja Obrtničke djelatnosti, graditeljstvo i profesionalne djelatnosti. U regiji Sjeverna Amerika, u kojoj je tržišno okruženje općenito bilo izazovno, u prvom tromjesečju zabilježen je pad prodaje, uglavnom zbog kretanja u poslovnim područjima Mobilnost i elektronika te Ambalaža i roba široke potrošnje. S druge strane, regija IMEA ostvarila je vrlo snažan organski rast prodaje, kojem je posebno doprinijelo dvoznamenkasto povećanje prodaje u poslovnom području Obrtničke djelatnosti, graditeljstvo i profesionalne djelatnosti. Latinska Amerika također je ostvarila vrlo snažan rast, koji je prvenstveno potaknut dvoznamenkastim povećanjem prodaje u poslovnom području Mobilnost i elektronika. Poslovna područja Ambalaža i Roba široke potrošnje te Obrtničke djelatnosti, graditeljstvo i profesionalne djelatnosti također su zabilježila vrlo snažan rast i tako doprinijela tom trendu. Regija Azija-Pacifik zabilježila je značajan rast, osobito zahvaljujući dvoznamenkastom povećanju prodaje u poslovnom području Elektronika u Kini. 

Prodajni rezultati poslovne jedinice Consumer Brands

U poslovnoj jedinici Consumer Brands prodaja u prvom tromjesečju 2025. ukupno je iznosila 2.484 milijuna eura, što je nominalni pad od –4,6 posto u odnosu na isto tromjesečje prethodne godine. Prodaja se organski (tj. prilagođeno za tečajne promjene i stjecanja/dezinvesticije) smanjila za –3,5 posto. Poslovna jedinica zabilježila je dobar razvoj cijena u usporedbi s prvim tromjesečjem 2024., dok su količine pale u skladu s očekivanjima, uglavnom zbog suzdržanog ponašanja potrošača i smanjenja zaliha maloprodajnih kupaca, posebno u Sjevernoj Americi, ali i zbog izazova u opskrbnom lancu. Tečajne razlike na prodaju su imale negativan učinak od –2,0 posto, dok su akvizicije/ dezinvesticije imale pozitivan utjecaj od 0,8 posto.

U prvom tromjesečju poslovno područje Proizvodi za pranje rublja i održavanje kućanstva ostvarilo je organski pad prodaje od –4,1 posto. Poslovno područje Njega rublja zabilježilo je negativan rast, i to ponajprije zbog smanjenja u kategoriji Čišćenje tkanina, dok je u kategoriji Njega tkanina zabilježen vrlo snažan rast. S druge strane, poslovno područje Održavanje kućanstva ostvarilo je dobar organski porast prodaje, potaknut uglavnom značajnim rastom prodaje u kategoriji Sredstva za pranje posuđa.

Poslovno područje Kosa zabilježilo je organski pad prodaje od –1,6 posto. Poslovanje usmjereno na male potrošače pokazalo je pozitivan rast, kojem su posebno doprinijeli rezultati u kategorijama Boje za kosu i Oblikovanje kose. Općenito, poslovno područje Profesionalne djelatnosti ostvarilo je slabije rezultate nego u prethodnoj godini, što je prvenstveno posljedica smanjenja prodaje zbog izazovnog potrošačkog okruženja u regiji Sjeverne Amerike.

Ostalo poslovanje usmjereno na male potrošače zabilježilo je pad organske prodaje od –6,8 posto, koji je prvenstveno posljedica negativnih kretanja u poslovnom području Njega tijela u Sjevernoj Americi i Europi.

Razvoj prodaje po poslovnom području

U regionalnom pogledu razvoj prodaje bio je ispod razine iz prethodne godine u svim regijama osim u regiji IMEA. Regija IMEA općenito je zabilježila dobar organski rast prodaje, koji je bio potaknut značajnim organskim rastom prodaje u poslovnom području Kosa i dobrim razvojem u poslovnom području Proizvodi za pranje rublja i održavanje kućanstva. S druge strane, Europa je zabilježila pad zbog kretanja u poslovnom području Proizvodi za pranje rublja i održavanje kućanstva, dok je poslovno područje Kosa ostvarilo dobar rast. Rast prodaje u regijama Sjeverna Amerika i Azija-Pacifiku svim poslovnim područjima bio je ispod razine iz prethodne godine. Rezultati u regiji Latinska Amerika ukupno su bili niži od onih iz prethodne godine zbog kretanja u poslovnom području Proizvodi za pranje rublja i održavanje kućanstva. Međutim, poslovno područje Kosa zabilježilo je vrlo snažan organski rast prodaje. 

Neto imovina i financijski položaj Grupe

U promatranom razdoblju nije bilo značajnih promjena u neto imovini i financijskom položaju Grupe u usporedbi sa stanjem na dan 31. prosinca 2024. 

Prognoza za Grupu Henkel

Za tekuću godinu Henkel i dalje očekuje organski rast prodaje u rasponu od 1,5 do 3,5 posto. Za poslovnu jedinicu Ljepila i tehnologije očekuje se organski rast prodaje u rasponu od 2,0 do 4,0 posto, dok se za poslovnu jedinicu Consumer Brands predviđa organsko povećanje prodaje od 1,0 do 3,0 posto. 

Očekuje se da će prilagođeni prinos od prodaje (prilagođena operativna marža) i dalje biti u rasponu od 14,0 do 15,5 posto. Predviđa se da će prilagođeni prinos od prodaje biti u rasponu od 16,0 do 17,5 posto za poslovnu jedinicu Ljepila i tehnologije te u rasponu od 13,5 do 15,0 posto za poslovnu jedinicu Consumer Brands. 

U slučaju stalnog tečaja i dalje se očekuje da će prilagođena dobit po povlaštenoj dionici (EPS) porasti u rasponu jednoznamenkastih postotaka od niske do visoke vrijednosti.

Nadalje, naša su očekivanja za 2025. sljedeća:

  • stjecanja/dezinvesticije: negativan učinak na nominalni rast prodaje u rasponu niskih jednoznamenkastih postotaka 
  • prijenos prodaje u stranim valutama: neutralan do negativan učinak u rasponu niskih jednoznamenkastih postotaka 
  • cijene izravnih materijala: nisko do srednje jednoznamenkasto postotno povećanje u usporedbi s prosjekom prethodne godine
  • troškovi restrukturiranja od približno 200 do 250 milijuna eura
  • odljevi gotovine za ulaganja u nekretnine, postrojenja i opremu te nematerijalnu imovinu u rasponu od 650 do 750 milijuna eura.

 

Ovaj dokument sadržava izjave koje se odnose na budući poslovni razvoj, financijske rezultate i druge događaje ili razvoje od budućeg značaja za Henkel koji mogu predstavljati izjave o budućnosti. Izjave o budućnosti odlikuju se uporabom riječi kao što su očekuje se, namjerava, planira, predviđa, pretpostavlja, vjeruje, procjenjuje i sličnih pojmova. Takve se izjave temelje na trenutačnim procjenama i pretpostavkama korporativnog vodstva društva Henkel AG & Co. KGaA. Te izjave ne smiju se tumačiti kao ikakvo jamstvo da će ta očekivanja biti točna. Budući učinak i rezultati koje Henkel AG & Co. KGaA i pridružena društva zaista ostvare ovise o brojnim rizicima i nesigurnostima te se stoga mogu bitno razlikovati (pozitivno i negativno) od izjava o budućnosti. Henkel ne može utjecati na mnoge od tih čimbenika niti ih unaprijed točno procijeniti, a među njima su buduće gospodarsko okruženje i djelovanje konkurenata i drugih sudionika na tržištu. Henkel ne planira niti se obvezuje ažurirati izjave o budućnosti.

Ovaj dokument uključuje dodatne financijske pokazatelje koji nisu jasno definirani u primjenjivom okviru financijskog izvještavanja i koji jesu ili mogu biti alternativne mjere uspješnosti. Te dopunske financijske pokazatelje ne treba promatrati zasebno ili kao alternativu mjerenjima Henkelove neto imovine i financijskog položaja ili rezultata poslovanja prikazanih u skladu s primjenjivim okvirom financijskog izvještavanja u njegovim Konsolidiranim financijskim izvješćima. Druga društva koja izvještavaju o slično naslovljenim alternativnim mjerama učinka ili ih opisuju mogu ih izračunati drugačije.

Ovaj dokument izdaje se samo u informativne svrhe i nije mu svrha nuditi savjet o ulaganju, ponudu za prodaju ili traženje ponude za kupnju bilo kojih vrijednosnih papira.