- Prodaja na razini Grupe: 5,1 milijarda eura, organski +1,4 posto
- Poslovna jedinica Ljepila i tehnologije: organski rast prodaje od 2,5 posto s pozitivnim razvojem obujma i cijena
- Poslovna jedinica Consumer Brands: organski rast prodaje od 0,4 posto s pozitivnim razvojem obujma unatoč i dalje niskoj potražnji potrošača
- Dobar organski rast prodaje u Sjevernoj Americi koji su potaknule obje poslovne jedinice
- Integracija poslovanja jedinice Consumer Brands uspješno završena do kraja godine
- Smjernice za cijelu godinu: rasponi nepromijenjeni
U trećem tromjesečju 2025. društvo Henkel zabilježilo je snažan rast prodaje u tržišnom okruženju koje je i dalje izazovno – kako u smislu industrijske potražnje, tako i globalno smanjenog potrošačkog raspoloženja – s prodajom na razini Grupe od oko 5,1 milijarde eura. To odgovara stopi organskog rasta od 1,4 posto. Rast na razini Grupeprvenstveno je potaknut općenito pozitivnim razvojem obujma prodaje praćenim stabilnim razvojem cijena.
„Kao što se i očekivalo, zamah u ostvarivanju prodaje nastavio se ubrzavati u trećem tromjesečju. Iako je glavni pokretač toga bila poslovna jedinica Ljepila i tehnologije, poslovna jedinica Consumer Brands također je zabilježila pozitivan organski rast prodaje. Iz regionalne perspektive, posebno je značajan dobar razvoj prodaje u Sjevernoj Americi, kojem su obje poslovne jedinice pridonijele pozitivnim rastom prodaje. To pokazuje učinkovitost naših mjera.”, rekao je glavni izvršni direktor društva Henkel Carsten Knobel.
„Osim toga, dobar razvoj zarade nastavio se i u trećem tromjesečju, dok smo dosljedno ulagali u svoje poslovanje i brendove. Istovremeno, i dalje ostvarujemo vrlo dobar napredak u integraciji poslovanja svoje jedinice Consumer Brands i, kako je najavljeno, uspješno ćemo završiti taj proces do kraja godine. Očekujemo da ćemo do kraja tekuće poslovne godine ostvariti punu uštedu troškova od najmanje 525 milijuna eura.”, nastavio je Carsten Knobel.
„Izgledi za cijelu 2025. godinu ostaju nepromijenjeni, iako na globalnim tržištima i dalje vladaju neizvjesnost i izazovi. I dalje očekujemo da će i prilagođena poslovna marža i prilagođeni rast dobiti po povlaštenoj dionici (EPS) pri konstantnim deviznim tečajevima biti unutar naših trenutačnih prognoziranih raspona. Međutim, ako se cjelokupno ekonomsko okruženje ne poboljša značajno do kraja godine, očekuje se organski rast prodaje za Grupu na donjoj granici našeg trenutačnog raspona smjernica od 1 do 2 posto.”, nastavio je Carsten Knobel.
Prodajni rezultati Grupe
Prodaja Grupe u trećem tromjesečju 2025. nominalnoje pala za-6.3 posto na 5,147 milijuna eura. Učinci stjecanja/dezinvesticija imali su negativan utjecaj od -2.9 posto na razvoj prodaje. Devizni učinci smanjili su prodaju za -4.8 posto. Prodaja je organski (tj. prilagođeno za tečajne promjene i stjecanja/dezinvesticije) porasla za 1.4 posto. Na razini Grupe taj je rast potaknut i stabilnim razvojem cijena i općenito dobrim razvojem obujma prodaje.
U prvih devet mjeseci 2025. prodaja je iznosila ukupno 15,549 milijuna eura. To je jednako nominalnom smanjenju od -4.6 posto. Organski je društvo Henkel ostvarilo pozitivan rast prodaje od 0.4 posto, koji je potaknut pozitivnim razvojem cijena. S druge strane, razvoj obujma prodaje na razini Grupe bio je u blagom padu.
Prodajni rezultati poslovne jedinice Ljepila i tehnologije
Poslovna jedinica Ljepila i tehnologije ostvarila je prodaju od 2,708 milijuna eura u trećem tromjesečju 2025. godine. To označava nominalno smanjenje od -3.3 posto u usporedbi s istim tromjesečjem prošle godine. Prodaja je organski (tj. prilagođeno za tečajne promjene i stjecanja/dezinvesticije) porasla za 2.5 posto. Taj su rast potaknuli pozitivan razvoj cijena i obujma prodaje. Devizni učinci smanjili su prodaju za -4.9 posto. Stjecanja/dezinvesticije također su imali negativan utjecaj od -0.9 posto.
U prvih devet mjeseci 2025. poslovna jedinica Ljepila i tehnologije zabilježila je negativan nominalan razvoj prodaje od -1.8 posto na 8,124 milijuna eura. Organski je poslovna jedinica Ljepila i tehnologije postigla dobar rast prodaje od 1.6 posto.
Prodajni rezultati poslovne jedinice Consumer Brands
U poslovnoj jedinici Consumer Brands prodaja u trećem tromjesečju 2025. ukupno je iznosila 2,402 milijuna eura, što je nominalni pad od -9.5 posto u odnosu na isto tromjesečje prošle godine. Organski, tj. prilagođeno za devizne učinke i stjecanja/dezinvesticije, poslovna je jedinica ostvarila pozitivno povećanje prodaje od 0.4 posto, koje je potaknuto komponentom pozitivnog obujma prodaje. Međutim, razvoj cijena bio je blago negativan. Devizni učinci smanjili su prodaju za -4.8 posto. Akvizicije/dezinvesticije – posebno prodaja poslovanja s robnim markama trgovaca na malo u Sjevernoj Americi – također su negativno utjecale na prodaju uz -5.0 posto.
U prvih devet mjeseci 2025. prodaja u jedinici Consumer Brands iznosila je 7,308 milijuna eura, što je nominalno smanjenje od -7.7 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Organski je prodaja bila u blagom padu od-1.0 posto zbog manjih obujma.
Neto imovina i financijski položaj Grupe
U promatranom razdoblju nije bilo značajnih promjena u neto imovini i financijskom položaju Grupe u usporedbi sa stanjem na dan 30. lipnja 2025.
Prognoza za Grupu Henkel
U poslovnoj godini 2025. društvo Henkel očekuje organski rast prodaje od 1,0 do 2,0 posto za Grupu. Za poslovnu jedinicu Ljepila i tehnologije očekuje se organski rast prodaje u rasponu od 2,0 do 3,0 posto. Za poslovnu jedinicu Consumer Brands društvo predviđa organsko povećanje prodaje od 0,5 do 1,5 posto.
Očekuje se da će prilagođeni prinos od prodaje (prilagođena poslovna marža) na razini Grupe iznositi 14,5 – 15,5 posto. Za poslovnu jedinicu Ljepila i tehnologije očekuje se da će ostvariti prilagođeni prinos od prodaje u rasponu od 16,5 – 17,5 posto. Za poslovnu jedinicu Consumer Brands očekuje se da će prilagođeni prinos od prodaje biti u rasponu od 14,0 – 15,0 posto.
U slučaju stalnog deviznog tečaja očekuje se da će prilagođena dobit po povlaštenoj dionici (EPS) porasti u rasponu jednoznamenkastih postotaka od niske do visoke vrijednosti.
Ako se cjelokupno ekonomsko okruženje ne poboljša značajno do kraja godine, očekuje se da organski rast prodaje za Grupu, uključujući za obje naše poslovne jedinice, bude na donjoj granici našeg trenutačnog raspona smjernica. S druge strane, i dalje očekujemo da će i prilagođena poslovna marža – i za Grupu i za obje poslovne jedinice – i rast prilagođene dobiti po povlaštenoj dionici (EPS) pri konstantnim deviznim tečajevima biti unutar naših trenutačnih prognoziranih raspona.
Nadalje, naša su očekivanja za 2025. godinu sljedeća:
- stjecanja/dezinvesticije: negativan učinak na nominalni rast prodaje u rasponu niskih jednoznamenkastih postotaka
- prijenos prodaje u stranim valutama: negativan utjecaj u rasponu jednoznamenkastih postotaka niske do srednje vrijednosti
- cijene izravnih materijala: nisko do srednje jednoznamenkasto postotno povećanje u usporedbi s prosjekom prethodne godine
- troškovi restrukturiranja od 150 do 200 milijuna eura
- odljevi gotovine za ulaganja u nekretnine, postrojenja i opremu te nematerijalnu imovinu u rasponu od 650 do 750 milijuna eura.
Ovaj dokument sadržava izjave koje se odnose na budući poslovni razvoj, financijske rezultate i druge događaje ili razvoje od budućeg značaja za Henkel koji mogu predstavljati izjave o budućnosti. Izjave o budućnosti odlikuju se uporabom riječi kao što su očekuje se, namjerava, planira, predviđa, pretpostavlja, vjeruje, procjenjuje i sličnih pojmova. Takve se izjave temelje na trenutačnim procjenama i pretpostavkama korporativnog vodstva društva Henkel AG & Co. KGaA. Te izjave ne smiju se tumačiti kao ikakvo jamstvo da će ta očekivanja biti točna. Budući učinak i rezultati koje Henkel AG & Co. KGaA i pridružena društva zaista ostvare ovise o brojnim rizicima i nesigurnostima te se stoga mogu bitno razlikovati (pozitivno i negativno) od izjava o budućnosti. Henkel ne može utjecati na mnoge od tih čimbenika niti ih unaprijed točno procijeniti, a među njima su buduće gospodarsko okruženje i djelovanje konkurenata i drugih sudionika na tržištu. Henkel ne planira niti se obvezuje ažurirati izjave o budućnosti
Ovaj dokument uključuje dodatne financijske pokazatelje koji nisu jasno definirani u primjenjivom okviru financijskog izvještavanja i koji jesu ili mogu biti alternativne mjere uspješnosti. Te dopunske financijske pokazatelje ne treba promatrati zasebno ili kao alternativu mjerenjima Henkelove neto imovine i financijskog položaja ili rezultata poslovanja prikazanih u skladu s primjenjivim okvirom financijskog izvještavanja u njegovim Konsolidiranim financijskim izvješćima. Druga društva koja izvještavaju o slično naslovljenim alternativnim mjerama učinka ili ih opisuju mogu ih izračunati drugačije.
Ovaj dokument izdaje se samo u informativne svrhe i nije mu svrha nuditi savjet o ulaganju, ponudu za prodaju ili traženje ponude za kupnju bilo kojih vrijednosnih papira.